"La consecució d'una gran gesta no és solament gràcies a l'esforç físic i tècnic abocats, si no que també és conseqüència d'haver-ho somiat, i que aquest segon factor és tan important o més que el primer, ja que un bon entrenament i planificació pot fer-te arribar molt lluny, però mai et portarà a un somni impossible. (Walter Bonatti)".

Sheep are not pacifists are cowards (Les ovelles no son pacifistes, son covards).

The only failure is giving up (L’únic fracàs es donar-se per vençut).

L'única forma d'aconseguir l'impossible es creure que es possible.

Només aquells que s'arrisquen anar massa lluny podran saber el lluny on poden arribar.


dimecres, 2 de setembre del 2015

Meteocat, mala informació o mala interpretació


Davant de les noticies referent a les tempestes d'aquesta setmana, vaig estar mirant a la pàgina del Meteocat, comarca a comarca, per si hi havia alguna on la previsió del temps no fos de pluja, ja que volíem sortir a caminar. Al final vaig trobar que la previsió del temps a les comarques de la Ribera d'Ebre i de la Terra Alta, el dimarts i el dimecres pronosticaven entre obert i tapat però sense pluja. El dimarts, i per varies vegades (l'última a les 11 de la nit), vaig entrar a la pàgina web, i em vaig centrar a la comarca de la Ribera d'Ebre i en concret a la població de Garcia. Continuava dient el mateix, ni dimarts ni dimecres plouria. 
Dimecres a les quatre de la matinada, aproximadament, a Reus va caure una tempesta molt forta de pluja, llamps i trons. Com havia quedat amb el company Josep Maria de sortir a les 7 del matí cap a Garcia, a les 6 em vaig aixecar i vaig tornar va mirar a la pàgina del Meteocat, centrant-me un altre vegada, a la Ribera i concretament a la població de Garcia. Continuava dient quasi el mateix, ara canviant una mica, ja que pronosticaven pluja cap les 21:00 hores. Per això, puntualment a les 7 sortim cap allà, per fer una caminada que feia temps tenia preparada. La nostra sorpresa va ser, que des de Reus i fins Garcia no va parar de ploure, i al arribar al poble ho feia en ganes, a més els carrers i les pistes per on havien de sortir, estaven ben molles, o sigui feia bastant d'estona que plovia. 
No ens ha quedat més remei que recular i tornar cap a casa, amb una parada al restaurant de la gasolinera Les 4 Rodes (nom extret del Google Maps), per fer un bon esmorzar. Del perdut s'ha de treure el que es pugui.
Crec que la pàgina web de Generalitat, referent al temps, Meteocat, hauria de ser una mica més seriosa i/o actualitzar-se més sovint, però sobre tot ser més fiable.


000000000000000000


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada