dissabte, 25 de juliol del 2015

Fiords Noruecs: Dia 25 de juliol. Trondheim

La Catedral (Nidarosdomen)
Riu Nidelva des del The Old Town Bridge

Després de més d'un mes d'espera, ja que el viatge el vam comprar el 22 de juny, ha arribat el moment d'iniciar-ho. Per això sortim de Reus a les quatre de matinada, en direcció a la terminal 2 de l'aeroport del Prat. Hem agafat una oferta en aquesta terminal, ja que serà on arribarem. Ens dirigim on s'atura la llançadora cap a la terminal 1, que es on sortirem. El circuït turístic comença a Trondheim, volant des de Barcelona en un xàrter d'Ibèria, i finalitza a Malmo, tornant, també en xàrter d'Ibèria, però nosaltres tenim intenció de quedar-nos uns dies a Malmo, i tornar pel nostre compte.
Al arribar a la terminal 1 hem de buscar on es el mostrador de la facturació corresponent, resultant que es al mateix lloc on surten els avions del Pont Aeri. Molt gratament trobem que el personal de Pullmantur posa els indicatius perquè les maletes vagin directament a les habitacions del vaixell; així no caldrà agafar-les de l'avió i portar-les fins a la terminal del port. Com encara ens queda més de dues hores, hem estat dels primers de fer la facturació, ens anem a esmorzar. Els preus que fan pagar als bars-restaurants de l'aeroport haurien d'estar prohibits, es un abús en tota línia.
A l'hora indicada embarquem, després de passar el corresponent control de seguretat. Després de quasi quatre hores aterrem a Trondheim, havent tingut temps de veure uns capítols d'unes series televisives. Al sortir de l'aeroport ens estan esperant gent de Pullmantur, amb els autocars corresponents, i ens ofereixen una visita panoràmica a la ciutat, com a extra, pagant. De les persones que viatjaven en aquest avió, els que hem volgut fer la visita no hem omplert l'autocar.
Amb les explicacions de la Paola, de Dénia, que a més era la seva primera experiència en guiatge, hem conegut una mica d'aquesta població. L'autocar ha pujat fins un mirador on es veia tota la ciutat, incloent el nostre vaixell ancorat al moll, on amb una aturada hem pogut gaudir de la visió que es divisa des d'aquí i escoltar les explicacions de la Paola. Després hem fet una aturada per poder contemplar, per fora, la magnífica catedral i un altre per veure l'esplèndida visió de les cases multicolors a les dos ribes del Riu Nidelva, des del The Old Town Bridge. I ja ens hem dirigit a la terminal del port, on després d'un refresc, o un got de llimonada freda o d'aigua freda, hem passat a fer cua, per registrar-se, que ens posin una canellera plastificada del color que indica que el creure es amb “Tot inclòs” i ens donin la targeta identificativa per poder pujar i baixar del vaixell, amb foto inclosa que ens han fet al moment. Des d'aquí ja pugem al vaixell, tot passant per un control de personalitat, amb la tarja, i un de seguretat. L'autoservei de menjar està obert, fet excepcional, que ens permet dinar. Les maletes triguen una mica a arribar, però res que sigui preocupant. Amb retràs de l'hora programada l'Empress comença el des-amarratge i per tant el creuer. Encara que tenim destinat el menjador, torn i número de taula per sopar, avui no es regeix per això, pel que sopem una mica, a l'autoservei. A passar-s'ho bé, que per això hem vingut!.

Per veure i/o baixar les fotografies, teclejar aquí.