dimecres, 6 de novembre del 2013

Viatge a Vietnam, Cambodja i Bangkok. Dia 5

Dia 6 de novembre del 2013. Badia de Halong i viatge a Ho Chi Minh

Monos i venedors a la Bahia de Halong

A la nit he tingut una sorpresa ja que m'he despertat amb alguna cosa que em feia pessigolles al braç, me'l miro i resulta que era un insecte, semblant a una panerola encara no ho puc veure bé ja que només hi ha la llum que entre pels finestrals i provenen dels altres vaixells de la llunyania; l'aparto d'un cop, i es va a sota les maletes, intento xafar-ho però se m'escapa. Decideixo no dir-li res a Maite, al menys de moment.
Avui es teníem que aixecar per veure la sortida del sol mentre es fa Tai-chi però està núvol, o sigui no hi ha sol i la gent no està per la labor del Tai-Chi, si que veig altres vaixells que ho fan a la terrassa. Finalment ens aixequem a les 7 per menjar una mica, ens serveixen 2 pastes, un plàtan i beguda. Pensem que es una mica justet, però ... Ens fan deixar les maletes ja preparades a la porta de l'habitació i en la barca i després en un altre a rems, ens porten a través d'un pas molt baixet a un lloc tancat on hi han molts monos. El guia porta plàtans i altres vegetals perquè els llancem i ells surtin a menjar-se'ls. Hi ha uns pocs de grans i molts de petits. El menjar que cau a l'aigua, els monos mes grans els van a buscar nedant. Es molt bonic veure els monos barallant-se pel menjar amb uns crits que feien, per espantar-se mútuament, però de segur que tots mengen, incloent els petits, ja que hi ha més d'una barca amb turistes fent el mateix, i quan unes marxen arriben unes altres.
Tornem al vaixell i ens espera un bon esmorzar a base de buffet lliure. Després de pagar les begudes, desembarquem en dos tandes, primer el grup que va amb la guia francesa i després la resta, les maletes ja ens estan esperant al moll. Durant tota la estada a aquesta badia em tingut la mala sort que no ha fet gens de sol i amb una mica de boirina, fet que l'ha deslluït, encara que ha estat impressionant, molt més del que es deix veure a les fotografies que corren per inet, a aquestes només es veu una petita part, ja que hi ha més de 2.000 roques que sobresurten de l'aigua.
Ens espera el xòfer i el guia per portar-nos a l'aeroport ja que hem de seguir i anar-se a Ho Chi Mint (antic Saigon), però abans parem a dinar en un lloc similar al centre d'artesania de l'altre dia. Al principi el guia diu que després de dinar ja comprarem, ens esperem alguna insistència que després resulta que no existeix. També abans de l'aeroport parem a visitar la Padoga Con Son, en un gran parc i ple de quiosquets de menjar i de regals. Podem fotografiar dos parelles de nuvis que van amb un fotògraf, cada una, i estan fent les fotos de casament, no hi ha cap problema de fotografiar-los. Com ja he dit l'altre dia, a Vietnam no hi ha cap impediment per fotografiar a la gent, com a màxim i per cortesia se'ls avisa i la majoria es posa bé. El guia ha estat molt be i molt professional a la meva opinió, i a part del primer dia no ens ha matxucat gens per fer compres. Al cotxe sempre hi havia botelles aigua fresca, que el xòfer portava amb una nevera portàtil, crec que de gel..
Agafem el vol amb la companyia Vietnam Airlines i arribem a Ho Chi Min on espera una guia que diu que no es la titular, ja que aquesta no ho pogut venir avui.. Ens porta a l'hotel Vien Dong.

Dia 2 i 3 de novembre. Barcelona a Hanoi, passant per Doha. Crònica.
Dia 4 de novembre. Visita a Hanoi. Crònica - Fotografies
Dia 5 de novembre. De Hanoi  a la Badia de Halong. Crònica - Fotografies
Dia 6 de novembre. De la Badia de Halong a Ho Chi Minh. Crònica - Fotografies
Dia 7 de novembre. Visita als túnels de Cu Chi i Ho Chi Minh. Crònica - Fotografies
Dia 8 de novembre. Visita desembocadura del Mekong i viatge a Cambodja (Siam Reap). Crònica - Fotografies
Dia 9 de novembre. Visita a Angkor Thom i Angkor Wat. Crònica - Fotografies
Dia 10 de novembre. Visita a Angkor Thom (Conjunt de Preah Khan). Crònica - Fotografies
Dia 11 de novembre. Visita al conjunt Rolous Group i viatge a Bangkok. Crònica - Fotografies
Dia 12 de novembre. Visita al Temple Wat Traimit, al Gran Palacio (Palau Reial) i al Temple de Wat Pho. Crònica - Fotografies
Dia 13 de novembre. Dia lliure per Bangkok i tornada cap a casa . Crònica - Fotografies
Dia 14 de novembre. Arribada a casa.