dijous, 7 de maig del 2009

Grony de Miralles des de Bellprat

Ermita de Sant Jaume i Castell de Queralt i Al cim del Grony de Miralles
Feia varis dies que que l'Estivi m'havia dit que quan anés al Grony de Miralles, m'acompanyaria, i després d'estudiar les poques alternatives per arribar, decidim fer-ho des de Bellprat, visitant el castell i l'ermita de Queralt, i el castell i l'ermita de la Roqueta, i pujant al Grony i a l'Agulla Grossa.
Anem fins Bellprat, aparquem davant del cementiri, i sortim a un quart de nou del matí.
He baixat un track, d'inet, de fer el tomb d'uns 16 kms., a més porto els mapes impresos de la ruta a fer. Només sortir estem a punt d'equivocar-nos, anem cap el poble, però de seguida ens adonem, i sortim per la carretera de Sant Martí de Tous, per deixar-la seguidament per una pista a la dreta, que va a creuar el Torrent del Bassot, i que segueix pel costat d'uns camps de conreu, aquesta pista es transforma en un camí molt marcat, que va pujant suaument fins a la carena del Solà del Manco, trobem un Gr, em penso que en desús, i ràpidament a la cruïlla, a la dreta l'ermita de Sant Jaume de Queralt i a l'esquerra al Castell de Queralt. Primer pugem al Castell, runes i mes runes, i després baixem a l'ermita. El sol comença a picar.
Seguim, ara pel camí de l'Agulla Grossa, tenint a la dreta la Serra de Miralles, el camí continua passant pel costat de camps de conreu. Passem dos tanques pel bestiar i trobem una pista que ve de Cal Caselles que ens porta a una cruïlla, a la dreta, per on seguirem, va al Grony i a l'Agulla, recte a la C-37 (carretera d'Igualada), que es per on marca la ruta de la Feec, i a l'esquerra per on seguirem.
Seguim fins Ca la Llebre, i d'allí pugem al Grony, foto dels 100 cims, i contemplar el paisatge, tornar a Ca la Llebre i pujar a l'Agulla, ens trobem un bttero que ha deixat la bici i puja amb nosaltres, es un noi de Santa Coloma, que surt d'excursió amb el Cec de l'Anoia. Quan arribem per tercera vegada a Ca La Llebre parem a esmorzar, ja toca.
Seguim, ara anem per una pista que baixa, deixant a la dreta un camí que també va cap a la C-37, aquest pe la carena, i altre a l'esquerra que enllaça amb la pista de Cal Caselles. La deixem per dos senderons a la dreta fins el Collet de La Savinosa, cada u arriba per un de diferent. Aquí ja hem localitzat el Castell de la Roqueta, Estivi va per la carena, i passa pel tros que descriu una sortida dels Falcons de Sabadell: “Un pel abans d'arribar al castell de fiol hi ha un pas per una careneta on s'ha d'anar en compte”, jo segueixo el camí, però llavors he de pujar al dret per terreny arenós i relliscós.
Del castell de la Roqueta de Fiol encara queda menys, veiem vaig del turó l'ermita de la Mare de Deu de la Roqueta, per la carena no es pot seguir, està molt brut, l'Estivi va per la dreta i jo per l'esquerra del turó. Es una ermita del segle XII, la porta esta oberta, això vol dir que per dins està destrossada.
El track marxa donant tot un tomb a la pista, però l'Estivi troba el camí vell que baixa directament fins la pista, es el camí de Roqueta, es una pista ample i polsegorosa, passa per Cal Maginet, una masia que fan menjars, encara que ara està tancat. Des de que hem arribat a la pista son 1,500 kms. Fins que arribem a la carretereta de Sant Martí de Tous, i per aquesta 3,400 kms. Mes i arribem al cementiri, que arribem pel camí vell, quan manquen 2 minuts de les 2 de la tarda..
Hem estat 5h.45m.. i hem fet 15,600 kms.
Hem fet un altre 100 cims, aquest ha valgut la pena fins després de la baixada de Roqueta, o sigui uns 10,500, a partir d'aquí la resta es pista agrícola i carretera.
Mapa - Perfil - Fotografies

1. el noi era de la UEC Anoia, fixa't en el pàmpol.
    trobo que les fotos han quedat molt més bé que de costum, ara caldria esbrinar qui és l'artífex de la millora..........