diumenge, 8 de juny del 2014

Poboleda, Ermita Maria Assumpta, Mas de Sant Blai, Poboleda

Foto del grup
Amb el cor al costat de "We want to vote"

Avui m'ha tocat anar amb els ex-companys de feina i per això he triat un tomb des de Poboleda al que era Convent de Bonrepòs, desprès transformat en Mas de Sant Blai, i retornar a Poboleda on ja teníem taula reservada al restaurant. Per això ens hem trobat onze caminants a l'aparcament de l'entrada del poble i em sortit a les nou i cinc, tot seguint el GR que es camí de Poboleda a Cornudella. Al quilòmetre tres-cents, aprox., deixem a l'esquerra el camí de la Morera a Poboleda que es per on tornarem.
Pugem a visitar la petita ermita de la Maria Assumpta, on aprofitem per esmorzar asseguts en els bancs de pedra que hi ha al davant. Després de quedar ben alimentats i begut el cafè de la Dolors i les “gotetes” d'en Josep Maria, seguim fins el Coll de Conill, on està el Mas d'en Gil, lloc on deixem el camí de Cornudella per agafar la pista que va cap el nord.. Només creuat el Barranc de Comanginers ens trobem, a l'esquerra, el pantà de Sant Blai, un bon toll d'aigua, on la corrent es aturada per un presa que té una canalització a la dreta, per on marxa l'aigua. Encara que de la presa l'aigua sua per molts llocs.
Quan ens trobem el Barranc de Farena deixem la pista que gira en rodó cap el sud, i seguim cap el nord, ara per sender boscà, bonic i agradable. Hi ha alguns repetjons que fan suar, però en general es bastant suau. Era un camí de bast però en alguns llocs l'antic camí s'ha perdut i per on actualment hi ha la traça està bastant atorrentat. Deixem a la dreta una construcció arruïnada que encara no he pogut esbrinar exactament el que era. Seguim amunt fins al Mas de Blai, antic Convent de Bonrepòs. Parem una estona a descansar i gaudir del lloc, encara que cada vegada està més deteriorat i poc a poc la vegetació s'està menjant l'entorn. Estem de sort que la porta del que era la capella es pugui obrir i un company i jo podem visitar tot el que era la masia i antic convent, que comuniquen per dins. Tot està ple de deixadesa i comença a enrunar-se. Digne de veure la quantitat de botes que hi ha al celler.Quan pugem a les golfes ens surten a rebre una gran quantitats de rats-penats, que espantats per la llum del meu frontal i pel nostre moviment comencen a voletejar per l'estància. Alguns es van als pisos inferiors. A l'entorn a part d'una gran bassa ple d'aigua hi ha una font cabalosa d'aigua molt bona, que com deu tenir trencat el tub que va a la bassa, l'entorn es un bon xapoller.
Aquí fem la foto de grup i seguim, pujant primer per pista i després per camí fins a trobar el camí de La Morera a Cornudella, que el seguim a l'esquerra. Quan enllacem amb el de la Morera a Poboleda, l'agafem i ja no deixarem fins el poble. Com passa en aquests casos i quan ja es cara avall i està finalitzant, a més de si no hi ha pèrdua, el grup s'estira ja que la tauleta reservada crida molt fort.
Els que van amb mi, al final del grup, arribem a mig quart de tres, després de fer quasi onze quilòmetres, en un dia que ha estat solejat i amb moments que ha picat una mica, sobre tot a la pista solejada de baixada. El dinar bo amb l'agradable, amistosa i alegre companyia del grup, com sempre. Ara haurem d'esperar que passi l'estiu per tornar-nos a reunir.

Per baixar el track, teclejar aquí. Avui, al fer de guia, només he fet les dos fotografies de la capçalera.