diumenge, 9 de setembre del 2012

Farena a Mont-ral per S.L. i tornar per P.R.

Església de Sant Pere (Mont-ral) - Font de la Canaleta

Ahir a la nit i via mail m'havia apuntat a una excursió organitzada a Farena aprofitant la festa major del poble, però quan avui m'he aixecat he vist una resposta dient-me que l'havien anul·lat per manca de gent. Igualment decideixo anar, encara que fent un tomb pel meu compte i així aprofitaré per comprar alguna cosa al mercat del poniol, al finalitzar la caminada.
Arribo a Farena i aparco fora de la plaça d'entrada per deixar lloc al mercat i surto a caminar a un quart de deu del matí, tot seguint els senyals del sender local. El camí arriba a la pista que va al Molí d'en Fort i segueixo a la dreta, abans d'arribar-hi la deixo per creuar el Riu Brugent, a gual.
El camí de pujada es ample i amb revolts amples, a mi em dona la impressió que era un camí de carro, potser no comunicava amb Mont-ral però si per anar als trossos, parades que ara estan totalment abandonades. A més amunt, més retocat i arranjat està el camí, per facilitar la circulació dels cotxes. Fins aproximadament mitja pujada el terreny es boscà i frescal, però després s'entra en terreny de vegetació baixa, totalment solana; segurament va ser una zona de les afectades per l'incendi de fa uns anys. El mapa em marca una drecera, en un retomb de la pista, que me la vaig a mirar, però la veig bastant bruta i anant sol i amb el fet que fa temps que no camino de valent prefereixo deixar-ho i anar per la pista.
Abans d'arribar i quasi a tocar la carretera trobo una esplanada plena de deixalles d'obra. Es veu que no hi ha forma d'evitar que la gent no llenci res a la muntanya.
Com es normal en les meves sortides no pot faltar l'embardissada del dia, ja que arribo a Mont-ral pel GR, el deixo per un caminoi a l'esquerra que va a sortir al carrer on està al refugi, i jo en comptes de seguir pel carrer intento pujar a l'església per les parades i la veritat que ho aconsegueixo però he de reconèixer que no val la pena pel dificultós.
A l'entrada de l'església mentre faig una fotografia panoràmica aprofito per esmorzar. Penso en anar a fer un cafè al refugi però m'adono que es massa tard i que no arribaré a hora a Farena. Baixo a buscar el carrer de sortida i el P.R. El camí està senyalitzat i netejat de fa poc. Abans d'arribar a la carretera han tallat i podat arbres i com va sent normal han deixat tota la brossa al bosc, ideal de combustible.
Al anar a creuar la carretera em trobo amb tres btteros que pugen amb les bicis a la ma, ja que l'últim repetjó es considerable, encara que curt, a mi em toca baixar-ho. El camí es dirigeix cap el Mas d'en Verd després de creuar el Barranc del Mas d'en Piquer. El mas l'estan rehabilitant, quan passo hi ha una parella de jaios, ell està netejant i ella surt al balcó a veure que passa, xarrem una mica.
Després de creuar la carretera de la Cadeneta a Farena comença a tronar per la part de les moles. Vaig a visitar la Font Calenta, amb un entorn tot descuidat i amb herbes que quasi que tapen la font. Quan arribo a Farena comença a ploure amb unes gotes lo suficient gran per fer que els venedors desmuntin les parades del mercat, o sigui que avui de comprar res de res. Només en manca anar a fer la cervesa al Restaurant Brugent.
He arribat a tres quarts de dues després de fer quasi 12 quilòmetres i mig. Avui ha estat un dia maco de muntanya, quasi tots els camins han estat antics camins de bast excepte alguna trossos de pista. Cosa no massa habitual avui he sentit més cants d'ocells que no pas motors de vehicles.

Per veure i/o baixar les fotografies, aquí.