diumenge, 25 d’octubre del 2009

Marxa Dufour, del Reddis

Les fotos son del company Joan Josep Estivill

Avui es el dia de la marxa Dufour del Reddis, que es fa a Mont-ral; anem la Maite, el Bernat i jo, ella es quedarà a la sortida-arribada, per si pot ajudar, i el Bernat i jo farem d'escombres, al que també s'apunta l'Estivill.
Van sortint els equips, son uns 37, i només sortint ja hi ha qui es passa de llarg el primer desviament, però nosaltres "calladets".
A les 9,50, uns 20 minuts mes tard de l'últim equip, sortim nosaltres, ens enfilem cap a l'església que la tombem per darrera, i després anem a buscar el Gr., on ens fan donar uns tombs, anant i tornant; els controls que passem ara els haurem de repetir, pel que no es belluguen del lloc, i anem a buscar el camí dels Motllats. Arribem a la Punta Coroneta, on la Rosa que està de control, s'apunta per acompanyar-nos la resta de la marxa, la Misericòrdia es queda a esperar al Josep Maria, que està al pròxim control, que es amagat, perquè l'ajudi a baixar el material, hi tenen coca i xocolata.
Arribem a la primera foradada, on agafem a la Chris, que també ens acompanyarà. Pugem cap els Motllats, al lloc mes amunt del dia, on agafem al jovent que ens seguira fins al Pla de la Meuca, on marxaran cap a Mont-ral.
Baixant cap a La Foradada, hi ha un error de la marxa, que el dia anterior no el van saber veure, hi ha un senderó que marxa cap a la part alta de La Foradada, que te el mateix azimut que el que tenim que agafar, que es mes avall, al no haver-ho detectat no està al croquis.
Arribem a la Foradada, allí agafem als controls que també ens seguiran un tros de la resta del dia, excepte l'Albert que es queda a la zona a buscar rovellons. Ens diuen que hi ha gent que han picat en l'error anterior.
Baixem cap el Bosquet, nou control, que es a la sortida del llogaret, i seguim pel Gr, tot un bon tros. Després d'una estona ho deixem per fer una mica ziga-zagues, i quan estem arribant el control (la Coia) ens truca que com han passat tots els participants, ja marxen cap a Mont-ral i no ens esperen. Es el primer control de tota la marxa que ha controlat el pas de tothom.
Nou control i anem fins a la carretera per fer noves ziga-zagues, com passem pel costat del camí que puja a Mont-ral, alguns dels que ens acompanyaven pugen per amunt. Després de donar algun retomb tornem a aquest punt i amunt.
Quan arribem a Mont-ral encara ens queda una mica, hem de passar pel davant del refugi i tornar a baixar a la carretera, per pujar per la part del darrera, i ja hi som.
Per fer la marxa hem estat 3h.30m., i hem fet 8,520 kms.
Després hi ha dinar al Refugi, una mica atapeïts però val la pena, això si cada u es paga el seu. Amanida catalana, una cassoleta de llonganissa amb rovellons i all-i-oli, macedònia, pa, vi, gasosa i aigua, cafès a banda.
Després de tot això cap a casa.
Si algú estigués interessat en el track, que realment no val la pena, que m'ho digui per mail i l'enviaré.
...............
Planells i perfil de la sortida