diumenge, 20 de novembre del 2011

De l'Avellaner de l'Agustench (crta. a Farena) a Mas d'Anda

Mas d'Anda

Avui ha estat un dia totalment infaust. Segons tant el Meteocat com l'Aemet pronosticaven pluges a tota la costa i la meitat est de Catalunya i en un dels poques zones on posaven sol i núvols era a la Noguera, pel que ahir a última hora decideixo anar a Vilanova de Meià a fer un tomb per la Serra de la Campaneta. Vaig sol ja que no he tingut temps de quedar amb ningú.
Surto de Reus i arribant a Tàrrega tinc el primer contratemps, ja que com no faig cas a la “Maria” i estic confús amb la localització de Vilanova, faig una bona marrada, fins que m'adono que alguna cosa falla i rectifico. Aquí ja s'ha fet de dia i el sol vol sortir darrere els núvols. Fins a Artesa fa sol. Quan agafo la carretera cap a Vilanova, continua fent sol però es veu el Montsec completament tapat per les boires no així a la dreta de Vilanova. Passo el poble i em dirigeixo cap a Hostal Roig i mentre vaig pujant la boira va baixant i quan arribo no es veu mes allà dels cinquanta metres (Des de l'hostal no es veu el castell dels Moros), a més està tot completament moll de les pluges dels dies anteriors, pel que decideixo deixar-ho anar i tornar un altre dia. Penso que de camí a casa, no he preparat el que es diu normalment “Plan B”, puc passar, desviant-me poc, per Almenara Alta a veure si trobo d'una vegada aquella Necròpolis Ibèrica. Quan entro a la pista em trobo un munt de caçadors, es veu que hi ha cacera, encara que la majoria encara estan entaulats (taules plegables) al costat dels cotxes, esmorzant, però ja hi ha qui te les escopetes a punt.
Ja una mica enfadat, penso si encara podria donar algun tomb per Montblanc o La Riba. L'ermita de Sant Joan encara es veu, però les serres de darrera, estan completament tapades. Vaig cap a Farena i abans de l'entrada del camí a la Bartra, paro per fer el camí que des d'allí puja a Rojals, el temps sembla una mica calmat.
El cotxe el deixo al costat del maset de l'Agustench i abans de sortir aprofito per esmorzar una mica. Mentre ho estic fent passa un cotxe dels forestals i entren interessant-se en el que faig, parlo amb ells i marxen. Jo surto pel tros de camí netejat per la gent de Farena que va a enllaçar a una pistota que ve de la carretera. Aquest tros de camí es una bona llisera pel que he d'anar amb compte ja que està relliscosa.
La sortida no te massa importància, he sortir a les dotze i he arribat al Mas d'Anda i he baixat, arribant al cotxe a mig quart de tres, després de fer cinc quilòmetres.
La pistota molt pedregosa i amb trossos atorrentada, aprofita part del camí vell, encara que hi ha uns pocs trossos que queden restes d'ell, sobre tot en els retombs, però la majoria ni s'endevinen. Mentre pujava es començaven a sentir trons de la part de Montblanc-l'Espluga i comença a ploure, poc i a estones. Arribant al Mas d'Anda la boira està baixant, pel que deixo la caminada aquí i em decideixo a baixar. La baixada amb tota la calma em deix veure que la majoria de pins joves ja han agafat un color verd una mica llampant, mercès a l'aigua caiguda durant aquests dies. També mentre baixava i per dues vegades he sentit el bufar (o com es digui) de senglars, als que no he pogut veure.
Res mes per avui, quedant pendent la Serra de Campaneta, la Necròpolis i aquest camí fins a Rojals, segurament de baixada, connectant amb Farena.
Com es normal no envio el track al wikiloc.

Per baixar el track, baixar d'aquí. Per veure o baixar les fotografies, aquí.