divendres, 3 de juliol del 2009

Les Agudes i Turó de l'Home, des de la Font de Passavets

Font de Brianço - Turó de l'Home Mort
Ahir vaig anar-me a dormir amb l'idea d'anar al Turó de l'Home i al cim de les Agudes, segons un track baixat d'inet, que surt i arriba a la Font del Passavets.
M'aixeco i surto cap el Montseny, passant per Sant Celoni, i pujant fins a la Font de Passavets.
Des de l'esplanada de la font, surto a les nou del matí, pujant per una pista boscana que va fent llaçades, veig que es possible fer dreceres, però no ho crec aconsellable, es un lloc massa bonic per voler anar mes ràpid del normal.
Vaig pujant per la pista boscosa, fent una petita parada a la Font de Briançó. Una mica abans he agafat a un grup de cinc persones, dos adults i tres joves.
Deixo el camí al Turó i segueixo a la dreta en direcció al Coll de les Agudes, i d'aquí, per la dreta, al cim de Les Agudes. Quan arribo hi han tres persones, i després arriba un altre.
Fotos, parada a descansar i contemplar el paisatge.
Surto pel Gr en direcció al Turó, després del Puig Sacarbassa, el Gr baixa una mica per després remuntar, hi ha un altre camí que continua per la carena, que'l segueixo i passo pel Turó de l'Home Mort, i llavors deixo la carena per seguir a mitja altura, entre el Gr i el camí carener.
Arribo a la carretera i ja pujo al Turó, on trobo el grupet que he trobat quan pujava, i em pregunten per anar a les Agudes.
Noves fotos, menjar una mica, nova contemplació del paisatge i cap avall, passo pel Rocs Cremats, on hi ha una bona miranda, el Pla dels Pous, i baixo per la Fageda Gran, esplèndida per cert.
Ja arribo a la font de Passavets i al cotxe.
He arribat a un quart de dues, després de 9,700 kilòmetres.
Ha estat una matinal de faula, l'únic inconvenient es que està massa lluny per només estar un matí, la distancia per arribar i el paisatge es massa bonic per estar només quatre hores.