"La consecució d'una gran gesta no és solament gràcies a l'esforç físic i tècnic abocats, si no que també és conseqüència d'haver-ho somiat, i que aquest segon factor és tan important o més que el primer, ja que un bon entrenament i planificació pot fer-te arribar molt lluny, però mai et portarà a un somni impossible. (Walter Bonatti)".

Sheep are not pacifists are cowards (Les ovelles no son pacifistes, son covards).

The only failure is giving up (L’únic fracàs es donar-se per vençut).

L'única forma d'aconseguir l'impossible es creure que es possible.

Només aquells que s'arrisquen anar massa lluny podran saber el lluny on poden arribar.


dissabte, 28 de març del 2009

Tossal de Suró

La Guàrdia Lada i Cal Mitxeu
Avui havia d'anar a una sortida als Ports (Arnes, Mas de Pau, Barranc del Corb ....), amb el Gepec, però a les set del matí em truquem que es suspenia per què està plovent a Arnes. Com jo ja m'havia llevat penso que no es cosa de tornar-se al llit i aprofito per fer alguna cosa.
Agafo el cotxe i me'n vaig a la Segarra a fer el cim del Tossal de Suró. Tinc preparat un “track” pel gps, que es des de la Guàrdia Lada, es puja al tossal, per després passar per Suró, Talavera i tornar a la Guàrdia, fent uns 10/12 kms. El que no tinc ni idea es com arribar en cotxe, però avui dia la tecnologia ho permet quasi tot, programo el gps del cotxe per què em vagi indicant per on passar. Es passa per Rocafort de Queralt, Conesa, Segura, Cabestany i La Guàrdia Lada. Quan passo Cabestany, m'adono que les pistes que havia previst passar per fer el tomb, son pistes amples i perfectes per comunicar en cotxe (no cal 4x4) els diferents nuclis urbans, o sigui pot ser una excursió horrorosa, pel que decideixo portar el cotxe molt mes a prop i fer la sortida molt mes curta.
Deixo el cotxe en una cruïlla de pistes, la que ve de la Guàrdia i la que va a Talavera, i ja pujo a peu, per un altre pista, mes dolenta, però que també es pot seguir en cotxe. Son les deu del matí. De seguida trobo el Gr que ve de Suró, llogaret que es veu a l'esquerra a uns dos-cents metres; segueixo el Gr, però el deixo de seguida per una pista boscana que va a uns conreus, nou desvio, ara a l'esquerra i en 300 metres aproximadament ja soc dalt del cim.
Fotos, pujo al suport del vèrtex, i la veritat es que no val la pena, la vegetació no deixa veure quasi res, es dels pocs llocs de la contrada, on hi ha bosc, la resta son camps de conreu.
Com que en el gps el cim me'l marca fora de lloc, intento anar al lloc on me'l marca, això fa que hagi d'entrar dins del bosc, es molt espès, però arribo al lloc del punt, i com es normal allí no hi ha res. Pel costat d'uns camps arribo a una pista, i me'n vaig fins el cim de El Puig, petit bosc d'alzines, la majoria semblen mortes. Ja baixo i pel costat d'altres camps me'n vaig en busca de la pista de pujada, comença a ploure, però paro a agafar uns quants espàrrecs. I ja cap el cotxe, on arribo a tres quarts d'una, després de fer 6,800 kms.
Una vegada finalitzat, vaig en cotxe cap Monferrí, per fer la Tossa Grossa, que tinc una descripció de 6 kms, però resulta que quan cada vegada plou mes, pel que decideixo anar cap a casa, i deixar-ho per un altre dia.
Si no fos per que, en cotxe hi vist unes terres que normalment no hi passaria, i que hi fet un altre 100 cims, l'únic que ha estat be, es que hi estat unes hores respirant aire pur (una mica amb olor a “merda de vaca”, estan abonant la terra, i conèixer país sempre està be.
Hi posat el "track" arreglat, després de treure tots el tombs simples que hi fet, pel que surt molt menys quilometratge del real.
Mapa - Perfil - Fotografies

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada