"La consecució d'una gran gesta no és solament gràcies a l'esforç físic i tècnic abocats, si no que també és conseqüència d'haver-ho somiat, i que aquest segon factor és tan important o més que el primer, ja que un bon entrenament i planificació pot fer-te arribar molt lluny, però mai et portarà a un somni impossible. (Walter Bonatti)".

Sheep are not pacifists are cowards (Les ovelles no son pacifistes, son covards).

The only failure is giving up (L’únic fracàs es donar-se per vençut).

L'única forma d'aconseguir l'impossible es creure que es possible.

Només aquells que s'arrisquen anar massa lluny podran saber el lluny on poden arribar.


dijous, 21 d’abril del 2016

Comerciants de la zona del carrer Ample recullen signatures contra l'Ajuntament de Reus


L'altre dia va sortir publicat aquest article al Reus Digital, on es queixaven de que el nostre ajuntament tenen oblidats a tots els comerciants, botiguers i restauradors que no estan al centre de la ciutat. I es que la veritat que molta dinamització fora del centre, no es que hi hagi.


Per aquest motiu l'he pispat un Comentari del meu amic Salvador, que estic segur que no s'enfadarà amb mi:
"De qui va ser la idea de foragitar la petita industria i/o tallers dels barris i carrers de Reus en nom "de la seguretat, contaminació i medi ambient", en benefici dels promotors de naus i polígons industrials, aquest es el culpable, per que era "lo que es portava". Va comporta la desertització i desmantellament de la xarxa social i veïnal dels barris perifèrics al centre i melic de la ciutat, Plaça Prim, carrer Llovera, carrer de Monterols i la Plaça de les Cols.
Varen desaparèixer els fusters, reparació de motos, cotxes, serrallers o manyans, i amb ells els operaris, les seves famílies. Tot aquest moviment de personal feia correr el petit comerç i els bars. Visquessin a la vora o no. L'augment de carrers semi-peatonals per dins del casc antic i no tan antic, amb la col·locació de pilones i sense llocs d'aparcament o simplement per poder carregar o deixar productes. Condemnant a tots els locals al tancament definitiu i sense utilitat, i per tant un valor perdut per els seus propietaris. La desaparició de petites naus de 300/400 mts. per deixar espai a pisos nous. Ara la majoria buits. I els vells, recuperats per una immigració, majoritàriament menyspreada i menystinguda per la població autòctona, amb usos i costums diferents, que tornen a omplir els espais deixats, majoritàriament per donar servei als seus, i als pocs residents de sempre, ja mol grans i que no tenen altra sortida que el vell niu. 
La gent del "Bloc de pisos amb ascensor" i amb aparcament, ja es client perdut i guanyat per les grans superfícies i els Metrovacesas de torn. Clar, que el mes segur es que no troben feina i les botigues i els tallers han tancat. Els Prycas, amb becaris ja fan. 
ES EL REUS QUE VOLIEN.".

He de donar-li la raó en tot menys en un punt, el centre ha d'estar tancat al transit, encara que es puguin optar per solucions pels transportistes, al grat de quasi tothom, però que es compleixin amb seriositat no com passa a la Plaça de les Cols (Mercadal), fent servir el llenguatge del meu amic. I aquestes illes tancades al transit per donar vida a les trobades ciutadanes es podrien traslladar, també, a molts barris ciutadans. I val dir que no cal perquè viu personal immigrant, ja que també paguen els seus impostos. Alguns conjunts d'habitatges nous, ara habitats en part, per personal que vivia al centre, ja tenen el seu tros de vianant, per exemple on estava Piensos Hens. Perquè no anant-lo fent en algunes places del que no es el centre, però tenint en compte que el comerç necessita que arribi el transport.
Crec que Reus que va ser un model de ciutat comercial, ara es una més i ja no crida a la gent forana. I el que crec que es pitjor es que els nostres polítics han aconseguit això no per incompetència, sinó perquè el que els interessava era el curt plaç. 
Per curiositat: Per fer aquest article, al "santgoogle imatges" he teclejat "Reus" i m'ha sortit tot d'imatges del jugador de futbol, he hagut de teclejar "Reus Ciutat".


====================







1 comentari:

  1. Perfecte i d'acord amb lo del tancament del "centre" al transport privat. Tot depen de fins a on delimitem aquest centre... Dels "barris", o carrers de barri, que jo faig referència, no n'han vist mai de transport públic. I si els tornessin a dotar de les petites empreses familiars de serveis i comerç, això vol dir botigues, tallers, petits magatzems, si ha de poder arribar amb un vehicle. I no es el mateix uns carrers o zones limitades al anar A PEU, que carrers on s'han eliminat les voreres, s'han suprimit les zones d'estacionament, s'han col·locat les pilones, deixant una amplada que no arriba als 2 metres, per la circulació de vehicles de 4 rodes. on no es pot parar ni per deixar temps a pujar o baixar sense que no tapis la circulació tant d'altres vehicles com dels que van a peu.
    Salut Joan i segueix.
    Salvador

    ResponElimina