dilluns, 15 d’agost del 2011

Farena, Picó Gros, Riu Sec, La Bartra, Les Fontanelles, Camí dels Molins

A la font de La Bartra - Camí del Pinatell

Després de les normals discussions amistoses pre-sortides, acordem anar a donar un tomb per Farena, enllaçant una serie de camins netejats i arranjats per en Xavi Pagès i amics, de Farena. Es un tomb que ja vaig intentar amb l'Esteve, el mes de març, i no vaig aconseguir-ho fer per la quantitat d'aigua que baixava pel Riu Sec.
Anem la Chris, en Joan Josep, en Josep i jo. Aparquem a Farena i sortim a un quart i mig de vuit, baixant per la carretera a Mont-ral.
Agafem el camí vell del Mas de Mateu, deixant-ho només per pujar dalt del Picó Gros, i seguint-ho fins al Coll del Coster de la Roca Pintada. Abans em deixat un camí que baixa a Farena pel camí del Barranc del Xacó. Al coll agafem a la dreta, sempre baixant, pel camí del Riu Sec; es un camí bastant bonic amb vistes al Serret de les Fites i cingles dels Cogullons, deixant a la dreta el Camí de les Mines. Llàstima del terra amb molta pedra solta, tota de licorella, que fa de mal caminar. Quan arribem al Riu Sec, el camí segueix una estona per la seva llera, i està bastant brut, amb algun esbarzer sobrer.
Trobem el PR que ve de Farena i el seguim en direcció a la Bartra. Des d'aquí fins a la pista es un tros molt bonic. A la pista decidim arribar-se a La Bartra, mes que res per la meva insistència d'anar a beure aigua a la seva font. Pugem per on està marcat actualment el PR, que difereix una mica per on passava abans. Quan arribem a la Bartra, tot sabent que entrem en propietat privada anem a la seva font, l'aigua està desviada a una petita basseta, i a la seva esplanada han construït una piscina. L'entorn està ple de cotxes de gent que deu estar allotjada aquí i pel poc que es veu, els habitatges, per fora, estan molt ben arranjats.
Baixem per la pista, tot agafant el camí de pujada i quan tornem a trobar la pista agafem el camí que deixant el Mas de Tous a la dreta va a buscar creuar el Barranc de la Baridana, lloc on trobem la carretera, per deixar-la al poc per anar a buscar el camí vell del Pinatell. A tots dos camins hi han restes de l'empedrat vell, i es passen per raconades molt boniques. En un lloc finalitza la reoberta del camí del Pinatell i baixem a la carretera, per creuar-la i baixar cap el riu Brugent. Arribem a les Fontanelles on aprofitem per fer un banyet en un aigua bastant freda.
Remuntem el riu passant pel costat dels molins de Vilalta i del Crispí. Creuem el riu davant del Molí d'en Fort, totalment arranjat i agafem la pista amunt, cap a Farena. Trobem unes marques a l'esquerra que sembla ser un altre dels camins arranjats, seguim uns metres però no ho veiem clar i tornem a la pista per on pugem. Quan la pista gira a la dreta dirigint-se decididament cap a la carretera, agafem un camí a ma esquerra que per sota les parades del costat de la carretera ens porta a Farena, on arribem a la una del migdia després de fer quasi onze quilòmetres. Ara ja només ens queda anar al bar a beure la guanyada cervesa i cap a casa.
El dia ha estat molt calorós, sort que en la major part del recorregut passàvem per l'ombra, encara que en aquests trossos la calor també es feia sentir. El recorregut ha estat molt bonic i es un tomb molt recomanable, però com sempre no a les dates de força calor, i que intentaré tornar a fer, però lligant-ho sense baixar pel camí del Riu Sec.

Per baixar el track, teclejar aquí. Per veure o baixar les fotografies, aquí.