diumenge, 21 de febrer del 2010

Espluga de Francolí, homenatge al nostre ex-company Germàn

Ermita de la Santíssima Trinitat - Homenatge a l'ex-company Germàn

Seguint la convocatòria conjunta dels grups Btt Tarragona, Btt Barcelona, Caminants Tarragona i Caminants Barcelona, per celebrar una sortida en memòria de l'ex-company German Jover, que va morir d'un infart mentre anava en Btt amb els seus companys btteros, ens reunim mes de 80 persones davant de l'Hostal del Senglar, per sortir uns en btt i els altres a peu, i trobar-nos davant el lloc fatídic, a l'una del migdia, i celebrar un acte en el seu record.
Abans de sortir, el company Pep Cabestany, organitzador de la sortida, ens ha preparat unes bones safates amb coca i xocolata, cafès i melindros de xocolata que ens fan posar a to abans de sortir.
Quan manquen 10 minuts per les deu ens posem en marxa, els btteros a fer la seva ruta i nosaltres, els caminants, enfilant cap el Coll de la Vena, pel camí de la Cometa. Però a l'arribar a la Masia del Simon ens espera una bona sorpresa, com va sent habitual aquestes ultimes setmanes trobem cotxes de caçadors i sentim els gossos bordar mes amunt. Nosaltres seguim la ruta predeterminada, però quan estem a mig camí de distancia (no de desnivell) entre la Masia de Simon i el Coll de la Vena, ens ve un dels caçadors que porten els gossos i ens aconsellen de no anar mes amunt, que tot aquest bosc (El Bosc del Comú, segons diuen) està ple d'escopetes; després d'uns moments de discussió reculem, anem a buscar un camí que va cap a Sant Miquel i on el grup es separa en dos, uns segueixen cap a Sant Miquel i la Santíssima Trinitat i els altres pugem pel tallafocs que hi ha entre lo Comellar de l'Infern i lo Comellar de la Masia de lo Fartet, – deu-ni-do com puja – es de les pujades que es fan notar. Arribem al tallafocs de la carena, on encara trobem caçadors, ens aconsellen que no seguim, però els diem que ja em reculat una vegada i que seguim. Jo busco un possible baixador abans del Coll de la Vena, ja que hi ha algú que vol baixar al dret. S'imposa el seguir fins el Coll de la Vena, (quan es va en grup s'ha d'anar en compte quins camins agafes). Del coll de la Vena, ja cap a la Santíssima Trinitat, Baixant ens comença a ploure.
Arribem a la Santíssima Trinitat i no parem, l'altre grup ja ha passat i nosaltres anem en retràs de l'horari previst. Pel Camí de l'Ermita cap a l'Espluga, a banda i banda, veiem postes i això que ens havien dit que en aquesta zona no hi havia cacera.
Passem Sant Miquel i agafem el Camí del Mas de la Mora, i a un kilòmetre i mig, aprox., ens reunim tots i fem un petit homenatge molt emotiu, al nostre ex-company, al mateix lloc que va caure i on han col·locat un monòlit recordatori.
Després retrocedim i anem fins a l'Espluga, on a l'Hostal, ja està tot a punt pel dinar (Gratinat de carbassó i bacallà, cuixa de xai al for, niu de coco amb xocolata calenta, begudes i cafè).
La sortida, en la seva vessant de caminar, que semblava seria un passeig sense mes importància, al final hem fet 15,600 kms., amb un desnivell de mes de 500 metres, i hem estat quasi cinc hores a la muntanya.
Sortida agradable, pel paisatge i la companyia i molt emotiva.
No he pujat el track al wikiloc perquè es una sortida que em sembla que es irrepetible, a més si trec les dos trossos d'anar i tornar, no queda quasi res.

Per veure i/o baixar les fotografies, teclejar, aquí.