"La consecució d'una gran gesta no és solament gràcies a l'esforç físic i tècnic abocats, si no que també és conseqüència d'haver-ho somiat, i que aquest segon factor és tan important o més que el primer, ja que un bon entrenament i planificació pot fer-te arribar molt lluny, però mai et portarà a un somni impossible. (Walter Bonatti)".

Sheep are not pacifists are cowards (Les ovelles no son pacifistes, son covards).

The only failure is giving up (L’únic fracàs es donar-se per vençut).

L'única forma d'aconseguir l'impossible es creure que es possible.

Només aquells que s'arrisquen anar massa lluny podran saber el lluny on poden arribar.


dilluns, 16 de febrer del 2009

El Vilosell, La Punta del Curull i La Pobla de Cérvoles

El Vilosell i A la Punta del Curull
Vaig jo sol a fer un altre 100 cims, aquesta vegada la Punta del Curull, però encara que està molt prop de Vilanova d'Escornalbou, la vull fer pujant des de El Vilosell, passant per Sant Miquel i baixant cap la Pobla de Cérvoles, i d'allí tornar al Vilosell pel camí vell que unia les dos poblacions.
Hi ha el problema que hi ha tres trossos que el mapa no marca camí: Des de Sant Miquel a La Punta Curull, jo me'n recordo que fa molts anys ho vaig fer; el començament des de el Coll de les Marradetes a la Pobla, també ho vaig fer, però a l'inrevés, i per últim el camí vell entre els dos pobles, els camins que venen de la Pobla, tots s'acaben al no res i no creuen el Riu Set, però jo penso que si era el camí vell, per un lloc o altre passava, també podria ser que a mig camí seguia per on avui passa la carretera, i salvés el Riu Set, amb el gran retomb que fa aquesta, però els mapes indiquen una zona, a l'altre costat com “lo Camí del Vilosell”, però no es veu cap; ja veurem el que passa.
Surto a mig quart de deu del Vilosell, i tot seguit per pista en direcció al Crucifici. El camí es Pr però hi ha moments que no es veuen els senyals, i en manquen en alguna cruïlla.
Es passa pel Crucifici, una ermiteta on hi ha una creu de ferro en una base de pedra i dos retaules, un a cada costat. A la porta hi ha una finestra oberta, amb una reixa però que deixa veure a dins.
Al poc es deixa la pista que ens portaria a la carena, per agafar un senderó a la dreta, que primer pujant i després baixant ens porta a Sant Miquel de la Tosca.
Es un indret arranjat com àrea d'esbarjo. L'ermita està molt atrotinada. Me'n recordo de la zona, aquí el Reddis va organitzar un Campament Català de Muntanya, varem treballar molta gent i molts dies, i al campament només va venir una tenda que no era de la nostra Secció. En aquells campaments s'organitzaven una excursió, i el dia de l'excursió només vam anar quatre (El Dr. Aguadé, el Pito Ariño, en Jordi Juanpere i jo).
Ja està be de pensar en el passat, he de seguir amunt, i no me'n recordo per on es sortia, se que hi havia un per l'esquerra, em sembla que fàcil, però amb força repetjons i altre a la dreta, que hi havia un pas "xungo" d'una llisera.
Pujo fins unes parades de dalt, on hi ha un altre font, ve l'aigua canalitzada des d'alt, allí trobo un cartell que posa Vilanova a 2 kms., l'agafo i la sortida es impressionat pel pendent que te, i com encara hi ha fang, del que costa pujar. Després es suavitza una mica, però només una mica, a més el senderó poc a poc es va desdibuixant, fins que recte al dret, surto a un camí una mica mes ample, amb les marques del Pr., la veritat no se d'on deu sortir de l'ermita, ja que hi arribat amb el Pr, però no hi vist la continuació, a més el cartell no tenia cap mes indicació.
El camí continua tenint força repetjons, fins que es converteix en pista, ja sense problemes i deixant la pista que baixa a Vilanova i Vilosell, i la que careneja, ja em dirigeixo a la Punta, arribo a dos quarts de dotze, amb boira, vent i fred. Foto i aprofito per menjar una mica.
Torno per on hi vingut, però ara segueixo la pista de la carena, deixant a mà dreta el camí de pujada, a l'esquerra dos senderons a Vilanova, a la dreta als Calaixos de l'areolada, a l'esquerra el camí a Vilanova, i a les antenes, després a la dreta a la torre de guaita, aquí hi ha una drecera que talla la pista. Creuo el Coll de l'Abellar, i amb camí de munta-i-baixa, molt prop de la carena s'arriba al Coll de les Marradetes, deixant camí que baixa a l'esquerra, i aquí no veig quan deixo el camí de carena; el camí que segueixo comença a baixar, primer suau i després en decisió, fins arribar a la pista del camí del Fontanet.
D'aquí en pista a La Pobla de Cérvoles, després de passar per l'àrea d'esbarjo de la Font del Cabrer.
Visita al poble, i endavant. Deixo la carretera, i me'n vaig al tercer i últim tros que tinc deslligat.
Hi ha un cartell que està redreçat i que indica “Camí Vell del Vilosell”, jo penso que si hi ha camí vell, ha d'arribar al poble, pos no. El primer tros es resta del camí vell, molt agradable de passar i va a sortir a la pista que hi deixat. Es segueix la pista, la direcció es bona, fins que arribo a una cruïlla on en el mapa s'acaben els camins; primer miro a l'esquerra, s'acaba en una parada i no hi ha rastre de continuació. Reculo i miro una pista vella a la dreta, sembla que pugui ser bona, arriba a un replà, on hi ha una font i basseta de recollir aigua, tot arrenglat, i està sota d'un gran abocador que hi ha al costat mateix de la carretera, no hi ha rastre de camí per pujar a la carretera ni de seguir barranc avall, encara que en línia recte estic molt prop de la Granja Estrades, que està a un kilòmetre del poble per carretera.
Aquí penso que si he de recular fins La Pobla, i fer els cinc kilòmetres de carretera, arribaré quasi fosc.
Torno a pujar a la cruïlla de dalt i miro el gps, i em marca que si creuo la parada de l'esquerra, darrera de la que hi anat, a l'altre costat en marca un senderonet que baixa i després es converteix en pista, fet que no tinc al mapa de paper. Ho provo, creuo la parada, i trobo un caminet vell, que va marxant primer una mica avall i després a l'esquerra per les parades, i quan canvio de barrancadeta em trobo una pistota nova, amb la terra remoguda que va baixant, l'agafo i penso que si arribo al Riu Set i el puc creuar, ja està. Abans d'arribar al riu, a la dreta hi ha una balma, on regalima l'aigua per varis llocs i em sembla estrany que no hi hagi res per recollir-la, segueixo, creuo el riu i ja estic a la pista de l'altre costat.
Vaig en direcció a la carretera, i quan estic davant de la granja, veig un camí que marxa a l'esquerra en direcció al Vilosell, al mapa no em marca res, si al mapa del gps. L'agafo i va pujant pel costat de les parades, el camí està destrossat i no de gaire ben passar, degut a les obres de la carretera i de la cremada de fa poc, però es va passant.
Surto a la carretera a 500 mts del Vilosell, passo pel costat d'una font a ma dreta i entro al poble, pujant fins l'església, on al mirador dono per acabada l'excursió, aprofitant per dinar. Son les quatre de la tarda i he fet 19 kilòmetres Després, cotxe i cap a casa.

Track - Mapa - Perfil - Fotografies

1 comentari:

  1. estava mig preparant una sortida a sant Miquel de la Tosca i m'he enrecordat que me vas dir que prop d'allà hi havia una cova molt xula que te van ensenyar els del gepec, i que no surt enlloc, tens les coordenades o quelcom?????

    ResponElimina