dissabte, 21 de març del 2015

Visca la revolució


Del gran Ovidi reprodueixo aquests versos: La revolució

Si em permeteu l'expressió: 
Visca la revolució! 
Després d'aquestes paraules, 
molta gent s'esverarà. 
D'altra potser no s'esvere, 
d'altra no em coneixerà. 
Si em permeteu l'expressió: 
Visca la revolució!

I qui no hi estigui d'acord 
no li done la raó, 
perquè és tan necessària 
com per la terra la saó. 
Si em permeteu l'expressió: 
Visca la revolució!

Fixeu-vos que no la cante 
a crit sec ni amb passió, 
la pronuncie amb respecte, 
amb tendresa i devoció. 
Si em permeteu l'expressió: 
Visca la revolució!

No us penseu que vol dir guerres, 
ni destroces, ni rancors. 
Vol dir coses estimades: 
llibertat, justícia i raó. 
Si em permeteu l'expressió: 
Visca la revolució!

No és pas aquest crit de pobres 
que amb ella volen ser rics. 
Volem un món al dia i just, 
almenys per als nostres fills. 
Si em permeteu l'expressió: 
Visca la revolució!

Encara que jo i d'altres 
la cridem amb impaciència,  
ella vindrà el dia just, 
quan maduri la consciència. 
Si em permeteu l'expressió: 
Visca la revolució!

Tots volem que vingue a bones,  
sense sang, amb comprensió, 
i si els burgesos no ho volen, 
llavors serà per collons. 
Oh, sí. 
Si em permeteu com si no, 
Visca la revolució!

Ovidi Montllor




000000000000000000


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada